Den rette mængde søgeord

By:

En af de Googles mange rangeringsfaktorer er, hvorvidt du benytter dig af dit relevante søgeord eller ej. Men hvor meget skal du egentlig bruge det i din tekst? Det kommer vi ind på her

Du har formentlig lært, at det er vigtigt at huske dit søgeord i title tag og metabeskrivelsen, og det er også korrekt forstået, men hvor meget skal du så indsætte dit søgeord i hele din tekst sammenlagt?

Det er en god idé at have søgeordet i overskriftet og underoverskriftet, hvis du benytter dig af den slags i dine tekster, og sørg også altid for, at søgeordet ikke er sat for kunstigt ind eller ikke passer med den gængse grammatik i sproget.

En god tommelfingerregel lyder, at du godt kan nævne dit søgeord i omtrent 2 procent af din tekstlængde. Det gælder for både overskriften, underoverskrifterne, mellemrubrikker, brødteksten, ja, faktisk alle de enkeltdele, som sammenlagt udgør hele din tekst.

Nu besidder de fleste virksomhedsejere en god evne til at formulere sig, men det kan være, at de formulerer sig bedre i den virkelige verden, hvor de kan snakke direkte med medarbejdere, kunder og samarbejdspartnere, men ikke kommunikerer lige så godt på skrift.

Derfor er der mange virksomhedsejere, der uddeler opgaverne om at lave tekster med relevant og tilpas søgeordsindhold til tekstforfattere og skribenter.